Ampa Elias Tormo Albaida

Ampa Elias Tormo Albaida

diumenge, 2 de maig del 2010

2 de Maig DIA DE LA MARE

El dia de la mare és una celebració que a Espanya es fa el primer diumenge de maig per honorar totes les mares.
Antecedents històrics
Les primeres celebracions del Dia de la Mare es remunten a l'antiga Grècia, on se li rendien honors a Reva, la mare dels déus Zeus, Posidó i Hades. Igualment els romans van anomenar aquesta celebració La Hilaria quan la van adquirir dels grecs i es celebrava el 15 de març en el temple de Cibeles. Durant tres dies es feien oferiments. Els primers cristians van transformar aquestes celebracions en honor a la Mare de Déu.
En el santoral catòlic, el 8 de desembre, es celebra la festa de la Immaculada Concepció, data que es manté en la celebració del Dia de la Mare en alguns països com Panamà.
A Anglaterra, cap al segle XVII, tenia lloc un esdeveniment similar, també a la Verge, que es denominava Diumenge de les Mares. Els nens concorrien a missa i tornaven a les seves llars amb regals per a les seves progenitores.
Als Estats Units, en canvi, la celebració té els seus orígens cap a 1870, quan Julia Ward Howe, autora de l'Himne de batalla de la República, va suggerir que aquesta data fora dedicada a honrar la pau, i va començar celebrant cada any trobades a la ciutat de Boston, Massachusetts en celebració del Dia de la Mare.
El 2 de maig celebrem el dia de la mare i per a elles tenim alguns poemes o poesies al·lusius al dia de la mare per a tots aquells fills que desitgin brindar-los a les seves respectives mamàs un moment amb una bufona declaració d'amor i afecte
Les meves carícies vas pagar amb excés,
com paguen les flors a l'abril;
mil petons, ai!, em donaves per un petó,
per una abraçada tu em donaves mil.
Torna; Oh mare!, a mirar-me amb afecte;
les teves carícies i afalacs torna'm;
to de tu em vaig allunyar, però era un nen
¡el món m´enganya, perdona´m¡.
jo pagaré el teu amor en l´excés
amb que paguen les flors a l´abril;
mil petons et donaré per solamenu un,
per una abraçada jo et donaré mil.
Antonio Machado

3 comentaris:

  1. com sóc mare, m´agrada,que dediqueu algunes paraules a nosaltres. també em va agradar quan ho vareu fer el dia del pare

    ResponElimina
  2. jopeta, com ho fas¡¡¡ superbé

    ResponElimina
  3. l´invent del dia de la mare i del pare son reclams publicitaris que no tenen cap sentit .alguna mare o pare nessecita que li recorden el que sent per els fills ,o algun fill el que sent per els pares un dia en concret ? ¿la resta del any no som pares ni mares?

    ResponElimina