La generació de residus ha patit un augment molt notori en les últimes dècades. S’ha augmentat tant la quantitat absoluta generada com la generació per capita, així com la diversitat de materials presents en estos residus. Esta generació, en especial a causa del ritme amb què creix, és un conflicte ambiental potencial, que s’ha resolt fins a la data a través d’un sistema de gestió complex, que requerix de la participació de múltiples agents: l’Administració Pública, el sector privat i, per descomptat, la ciutadania.
El funcionament eficaç i eficient del sistema de gestió de residus depén de la implicació i l’esforç dels ciutadans i ciutadanes i de les entitats generadores de residus, siguen empreses privades o entitats públiques, la qual cosa és un aspecte a destacar quan la selecció de residus no és un requeriment legal sinó una activitat voluntària, com ocorre amb els residus domèstics. L’arreplega selectiva dels residus domiciliaris a Espanya ve impulsada també per la conscienciació i la sensibilització individual amb el medi ambient.
S’ha avançat enormement en este assumpte en pocs anys, però la veritat és que no totes les persones comprenen la importància de la gestió individual dels residus o la utilitat dels diferents contenidors que tenen a la seua disposició, etc. És evident que es requerixen més activitats d’informació, de conscienciació, de sensibilització o, en definitiva, d’educació ambiental.
Paral·lelament, el nostre sistema educatiu integra la variable ambiental en el currículum escolar, tant de manera directa a través d’algunes de les matèries com de manera transversal a totes elles i inclús en el funcionament del centre. L’àmbit escolar oferix l’oportunitat de treballar sobre la gestió dels residus com una via més per a aconseguir persones compromeses amb el seu temps i coherents en el seua forma de vida.
Per esta raó, els diferents SISTEMES INTEGRATS DE GESTIÓ (SIG’s), en col·laboració amb la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Vivenda, oferixen com a actuació complementària a l’activitat docent dels centres educatius, la realització d’estos tallers de treball relacionats amb la gestió de residus a la Comunitat Valenciana.
El dia 23 de Novembre es realitzaran uns tallers per a primària, en el ceip Elias Tormo, dins de la Campanya d´Educació Ambiental sobre la gestió de residus.
L’alumnat del CP Elias Tormo celebra la Setmana del Medi Ambient amb SIG-ESCOLES
Este any, el col·legi públic Elias Tormo d’Albaida, ha avançat la celebració del dia del Medi Ambient i este any s’ha centrat sobre tot en el tema del reciclatge.
El dimarts 23, els alumnes de 2n i 3r cicle de primària i d’Infantil van participar en la campanya de comunicació i sensibilització per a la gestió dels residus, (SIG-ESCOLES) organitzada per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, junt a empreses que treballen els residus d’envasos i d’aparells electrònics i elèctrics i IMEDES.
Les activitats han consistit en uns tallers per conscienciar de la recollida de residus, jocs de taula i contacontes.
Al llarg del mati, els alumnes de 3r cicle han estat treballant en el Recitrivial, els de 2n cicle en el joc del Recicle i els d’infantil han gaudit d’un contacontes. Per altra part els alumnes del 1er cicle, estan confeccionant a l’entrada del col.legi un mural amb el lema “jo recicle i tu? L’objectiu del mural es conscienciar als xiquets que els materials que utilitzem es poden reutilitzar en altres funcions. També els alumnes d’infantil es construiran un joguet amb botelles de plàstic, fulls de reciclatges, etc. I per a Nadal tots els alumnes de primària de religió construiran un betlem en materials de reciclatge.
A més totes les aules han rebut un joc del recicle i fullet on s’explica la regla de reduir, reutilitzar i reciclar, els tipus de contenidors per als diferents residus, definicions de vocabularis, i consells per a reciclar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada